سبوی معرفت

بریز در سبوی من کمی ز جام معرفت

سبوی معرفت

بریز در سبوی من کمی ز جام معرفت

خوش آمدید

استفاده از اشعار برای تمام ذاکرین و مجالس اهل بیت علیهم السلام مجاز می باشد.

طبقه بندی موضوعی

دوباره حال دلم را خراب می بینم

پنجشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۳، ۰۴:۲۶ ب.ظ

یا اباعبد الله

دوباره حال دلم را خراب می بینم
که هر چه دارم ازین عشق ناب می بینم

 

ذلیل بودم و در درگهت بزرگ شدم
بزرگی ام ز تو عالیجناب می بینم

 

اگر چه باز بدی کردم و خراب شدم
ولی دوباره به نیکی جواب می بینم

 

دلم برای نگینِ عقیق  می سوزد
همینکه نام تو را بر رکاب می بینم

 

چقدر نقشه کشیدم که زائرت بشوم
و نقشه ام همه نقش بر آب می بینم

 

خدا کند که نمیرم، به کربلا برسم
که مرگ را پیِ خود چون عقاب می بینم

 

به مادرم سر شب گفتم التماس دعا
دعای مادر خود مستجاب می بینم

 

سعادت است شب جمعه روضه های حسین
به سینه ام ز غمش التهاب می بینم

 

مصیبتش به درون غزل نمی گنجد
مصائبی که به صدها کتاب می بینم

 

"بلند مرتبه شاهی ز صدر زین افتاد"
تمام عرش به روی تراب می بینم

 

 

نگاه کرده ام از بین گرد و خاک انگار
شفیع حشر به زیر رکاب می بینم

 

صدای مادری از قتلگاه می آید:
محاسنِ پسرم را خضاب می بینم

محمد جواد شیرازی ۱۳شهریور ۹۳

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۱۳
عبدالرقیه

نظرات  (۵)

۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۴۴ فانوس جزیره
سلام علیکم
با اجازه از شعر شما استفاده می شود
البته آخرش با قافیه بقیه بیت ها نمی خونه یه جورایی ها ، اگه روش کار کنید فکر کنم بهتر بشه
عاقبتتون بخیر
پاسخ:
              سلام در غزل های معاصر به ویژه اشعار آیینی از این روش زیاد استفاده میشه که قافیه بیت اخر متفاوت باشه.یاعلی
۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۴۵ فانوس جزیره
شما لینک شدید
پاسخ:
ممنون از لطفتون
سلام ببخشید که اسپم دادم
یه هدیه ویژه برای کاربران بیان وجود داره اونم به مناسبت تولد امام رضا، جایزش هم ایناست:

برای یک نفر: طراحی کامل یک قالب وبلاگ بیان

برای پنج نفر: یک قالب اختصاصی

برای سه: نفر ویرایش قالب


اگه دوست داشتی شرکت کنی، کافیه توی این مطلب ( http://m-nazari.ir/post/gift-for-bayan-users ) یه دیدگاه با شرایط ذکر شده بنویسی... دوست داشتی میتونی به اشتراک هم بزاری تا دوستان هم استفاده کنند.

پاسخ:
سلام
۱۶ شهریور ۹۳ ، ۱۵:۴۷ فانوس جزیره
سلام علیکم
میلاد امام رئوف بر شما بزرگوار مبارک
عیدی شما از امام رضا علیه السلام :
« سُئِلَ الرِّضا(علیه السلام) عَنِ السِّفْلَةِ فَقالَ(علیه السلام):مَنْ کانَ لَهُ شَىْءٌ یُلْهیهِ عَنِ اللّهِ ».
از امام رضا(علیه السلام) سؤال شد:
 سفله کیست؟
فرمود: آن که چیزى دارد که از [یاد] خدا بازش دارد.
عاقبتتون بخیر / یاابوتراب
پاسخ:

سلام علیکم بر شما هم مبارک

 

عیدی شما هم غزلی که در پست بعدی میذارم.

یاعلی

سلام /خداقوت

خوبید الحمدالله؟انشالله موفق باشید

این روز ها که همه به چالش آب یخ دعوت میشوند ما شما رو به چالش بی آبی  دعوت میکنیم یک چالش چهل روزه هر صبح زیارت عاشورا به نیت تسکین دل شکسته بی بی زینب ... انشالله این طرح رو با اذن از مادر سادات شروع میکنیم

اگر از این طر جاموندید از همین لحظه به مدت چهل روز شروع کنید

شکر خدا که نان شب ما حسین شد  مدیون لطف مادر این خانواده ایم
صلی الله علی الباکین علی الحسین

شعر زیبایی بود
پاسخ:

سلام ممنون بزرگوار

 

چه طرح خوبی

خدا کنه منم لیاقت داشته باشم بخونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی