سبوی معرفت

بریز در سبوی من کمی ز جام معرفت

سبوی معرفت

بریز در سبوی من کمی ز جام معرفت

خوش آمدید

استفاده از اشعار برای تمام ذاکرین و مجالس اهل بیت علیهم السلام مجاز می باشد.

طبقه بندی موضوعی

در یک کلام صاحب اسرار زینب است

شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۲۱ ب.ظ

صلی الله علیکِ یا عقیلة العرب

 

زینب عقیله ای است که همتا نداشته

عالم چو او شبیه به زهرا نداشته

جز او حسین مونس غم ها نداشته

شعرم‌ برای منقبتش جا نداشته

 

امشب شب ولادت زهرای دیگر است

از عشق اوست خنده به لبهای کوثر است

 

زینب اگر نبود علی زینتی نداشت

دریای عشق یک گوهر قیمتی نداشت

کوه وقار و صبر دگر قامتی نداشت

اصلا تمام ارض و سما برکتی نداشت

 

کعبه شد و تمام ملک در طواف او

خورشید شد که گشت فلک در طواف او

 

در بیت عشق، مرکز پرگار زینب است

در یک نگاه حیدر کرار زینب است

در یک کلام صاحب اسرار زینب است

بعد از حسین یک تنه ، سالار زینب است

 

عالم چو بحر... گوهر این بحر زینب است

علامه ی یگانه ی در دهر زینب است

 

امشب هوای شام به سر دارم و حرم

سائل شدم به خانه ی بانوی ذوالکرم

با هر نفس طواف روم من قدم قدم

ای کاش آخرش به فدایش شود سرم        

رحمت به هر که گشت فدایی عمه جان

یادی کنیم از همه ی آن مدافعان

 

حاج مجتبی قاسمی

94/10

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۴
مجتبی قاسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی