سبوی معرفت

بریز در سبوی من کمی ز جام معرفت

سبوی معرفت

بریز در سبوی من کمی ز جام معرفت

خوش آمدید

استفاده از اشعار برای تمام ذاکرین و مجالس اهل بیت علیهم السلام مجاز می باشد.

طبقه بندی موضوعی

زینب شده ام چون گوهری فاضله دارم

جمعه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۰۲ ق.ظ

دانلود فایل صوتی شعر با نوای حاج آقا منصور ارضی_ روز چهارم محرم ۹۷

زینب شده ام چون گوهری فاضله دارم

از سیرت زهرا و علی شاکله دارم

 

من دختر کرارترین مرد جهانم

شیران جگر دار در این قافله دارم

 

قربانی من را نپذیرفتی و حالا

خیلی سر این غصه ز دستت گله دارم

 

این دو بروند از حرمم مسئله ای نیست

من با غم تنها شدنت مسئله دارم

 

دایی شده ای تا که بیفتند به پایت

بگذار بیفتند به خون، حوصله دارم

 

نگذار بمانند و ببینند که در شام

بر دستِ ورم کرده ی خود سلسله دارم

 

بهتر که نباشند ببینند دو طفلم

تنها شدم و پای پر از آبله دارم

 

جان می دهم ای یار سر افکنده نباشی

در خیمه روم تا که تو شرمنده نباشی

 

من با خبرم از جگرِ عُون و محمد

بنشین و نظر کن هنر عون و محمد

 

جز فکر تو یک لحظه میان سرشان نیست

عشق است فقط در نظر عون و محمد

 

سردار حریم دل خواهر به سلامت

نذرِ سرت ای عشق، سرِ عون و محمد

 

حاشا که بگیرد به پرت تیزی سنگی

تا هست به تن بال و پر عون و محمد

 

داغ تو نبیند دل و صد بار ببیند

در خون بدن غوطه ور عون و محمد

 

آنقدر دلم سوخته از داغ جوانت

سهل است برایم خبر عون و محمد

 

این بار سپردم که ابالفضل بیاید

جای منِ دلخون به بر عون و محمد

 

هر قدر در این جا سرشان سنگ بریزند

در شام سر مادرشان سنگ بریزند

 

ای وای از آن دم که در انظار می افتند

در دام پُر از حیله ی اشرار می افتند

 

تشنه شده اند و همه جا تار شد اما

یادِ عطش قافله سالار می افتند

 

گفتند علی، ضربه به فرق سرشان خورد

با فرق شکسته، صد و ده بار می افتند

 

هر دانه ی تسبیح من افتاد، دلم ریخت

با دانه ی تسبیح من انگار می افتند

 

نیزه که میان بدن و سینه شان رفت

یاد دلِ سنگِ نوک مسمار می افتند

 

وقتی که چشیدند فشار سم مرکب

یک مرتبه یاد در و دیوار می افتند

 

آن قدر بهم ریخته شد پیکر این دو

بین گذر از دوش علمدار می افتند

 

من مهر برادر به جهانی نفروشم

رخصت بده من هم زره رزم بپوشم

محمد جواد شیرازی

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۲۳

نظرات  (۲)

در «پارسی‌نویس» منتظرتان هستیم ...

یاحق...
۲۳ شهریور ۹۷ ، ۱۱:۴۸ محمود حسینی
سلام برادر خوب و دینی... جناب شیرازی ضمن تشکر و سپاسمندی بابت اشعار زیبایی که اخیراً بارگذاری فرموده اید... مطلبی رو که شاید حرف دل هزاران مادح اهل بیت (ع ) باشد رو محضرتون به عنوان پیشنهاد عرض می کنم :
خوشحالی : اشعار ناب و سوزناک
ناراحتی : از دست رفتن برای اجرا چرا که دیر بارگذاری و از مراسم شب گذشته فاصله و در اصل این شعر ناب برای امثال بنده اصطلاحاً سوخته است.
انتظار : بارگذاری در غروب شب اجرا به جهت گسترش عمومی در سراسر کشور...
البته مطلع هستیم اکثر این اشعار توسط استاد ارضی عزیز خوانده می شود لکن ایشان فقط در مسجد ارک و یا صنف اجرا می فرمایند... در صورتی که پراکندگی مداحان در سراسر کشور می تواند پایه ی مذهبی علاقمندان رو تقویت و در یک کلام هنر وجودی و بی نظیر شما رو به سرعت فراگیر نماید درست مثل سال های قبل که فی الان نشر شعر زیبای شما توسط جامعه مداحی انجام می گرفت.
به عنوان مثال هستند عزیزانی مثل جناب الفت که به غیر از ارائه سبک به مداحان به نامی مثل جواد مقدم ,به طور موازی برای سایرین نیز از طریق کانال سبک می دهند.
خدا شما رو خیر دهد ان شاءالله  
پاسخ:
سلام عرض احترام و تشکر
با توجه به مقتضیات موجود تمام سعی حقیر بر این هست که در اولین فرصت ممکن(برای حقیر از جوانب مختلف) اشعار بارگزاری شود. ان شاءلله اشعار سوخته در سالهای بعد مورد استفادتون قرار بگیره. یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی