سبوی معرفت

بریز در سبوی من کمی ز جام معرفت

سبوی معرفت

بریز در سبوی من کمی ز جام معرفت

خوش آمدید

استفاده از اشعار برای تمام ذاکرین و مجالس اهل بیت علیهم السلام مجاز می باشد.

طبقه بندی موضوعی

وقت دیدار با پدر، گریه

دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۸، ۰۲:۴۳ ق.ظ
وقت دیدار با پدر، گریه
کار ما هست بیشتر، گریه
گریه گریه به پشتِ در، گریه
سرِ شب تا خودِ سحر، گریه
 
اشک، راه وصول عاشق هاست
اشک، اذن دخول عاشق هاست
 
عاصی ام، تازیانه می خواهم
عفو کردی؟! نشانه می خواهم
بغضِ محضم که شانه می خواهم
بغلی حیدرانه می خواهم
 
ای نبی سیرت و خدا صورت
بچشان باده ای ز انگورت
 
خاک بودم، ابوتراب شدی
بر منِ ذره، آفتاب شدی
من گنه کردم و تو آب شدی
فقط از دست من عذاب شدی
 
با وجودی که عبدِ رسوایم
پدری کرده ای و اینجایم
 
فکرِ سیر تعالی ام، حیدر
سائل این حوالی ام، حیدر
خسته و دستِ خالی ام، حیدر
آه... مُولی الموالی ام حیدر...
 
مات و مبهوت مانده ام در راه
مستجیرٌ بکم ولی الله
 
چه خوش است این دل و گرفتاری
در نجف با امید بسیاری
جامعه خواندن و سبک باری
خوش بر اقبالِ شیخ انصاری
 
سالیانی است غرقِ در کرم است
پاسبان ورودی حرم است
 
مشهدت هست مشهد زهرا
مرقدت عینِ مرقد زهرا
ریزه خوارم به مسند زهرا
پرچمم را گره زده زهرا
 
حَرمت بوی فاطمه دارد
جلوه از کوی فاطمه دارد
 
دلم از غصه هست مالامال
روضه ی فاطمه، زبانم لال
چادری روی خاک، شد پامال
مانده رد غلاف، با این حال...
 
دست از دامن ولا نکشید
ناله ای غیر مرتضی نکشید
محمد جواد شیرازی
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی